Védekezés az autóban

 

Egy átlagos autóban manapság 4.000 – 8.000 méter kábelköteg található. Minél több a technika és az elektronika, annál nagyobb az elektromágneses mezők okozta terhelés. A benzines autók általában többet sugároznak, mint a dízelesek. Az automata váltósak is többet, mint a kézi váltósak. Az emberben felmerül a kérdés, hogy a száguldozók nem egyszerűen csak „feszültség alatt” állnak-e és egynémely balesetet nem az autó belterében uralkodó elektromágneses mező okozott-e.

 

És azt még nem is vettük számításba, hogy az autó belső levegője gyakran annyi káros anyagot tartalmaz, hogy az meghalad minden határértéket. A túlzott elektro­szmog miatt az emberi szervezet és agy könnyebben felszívja a káros anyagokat. Akik az autóban gyorsan kifáradnak vagy ingerlékennyé válnak, vizsgáltassák ki magukat, nem elektroszmog vagy károsanyagok állnak-e problémájuk hátterében.

Óvintézkedések:

  • Minél kevesebb technikát zsúfoljunk az autónkba
  • Dizeleset a benzines helyett
  • Keressünk szakembert, aki képes megmérni és redukálni az elektroszmogot az autónkban

 

Érdekesség:

A svéd "Vi bilägare" autósmagazin 2010-ben publikált összehasonlítása szerint az elektroszmog-terhelés tekintetében a listát 3 Volvo-modell vezeti, amelyek a svéd egészségügyi határértékeket 80-szorosan meghaladják. Ezek az S60 (15 Mikrotes­la), V70 (18 Mikrotesla) és az S80 (12 Mikrotesla) értékekkel. Szorosan nyomukban a BMW 5-ös sorozata, hasonlóan rossz értékekkel. Összehasonlításul: a Saab 9-3 elektroszmog-sugárzása 1,3, a Ford Mondeoé 0,5 Mikrotesla. (Mikrotesla az elektromágneses mezők térerejét mutatja; egy átlagos lakásban 0,1 Mikrotesla a normális érték, egy irodában 0,2 Mikrotesla a megengedett határérték, tekintettel az ott működő kompjuterekre.)  Az ennél nagyobb értékeket Svédországban egészségkárosítónak tartják. Svédországban.

 

Mobiltelefon, kihangosító, headset

Ezekkel kapcsolatban lásd „Védekezés telefonáláskor”  című cikket.

 

forrás:  IGEF